Statut školního poradenského pracoviště
Od 3. února 2014 je v naší škole zřízeno školní poradenské pracoviště, které slouží k poskytování poradenských služeb pro žáky, jejich zákonné zástupce a pedagogické pracovníky naší školy. Naším cílem je, aby poradenské pracoviště pomáhalo žákům, rodičům i pedagogům zvládat problémy v oblasti vzdělávací i sociální.
1. Organizační struktura
Metodickým vedením školního poradenského pracoviště je pověřena výchovná poradkyně.
Člen školního poradenského pracoviště je školní metodik prevence a školní speciální pedagog.
2. Hlavní cíle školního poradenského pracoviště
Vyhledávání žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb a zařazení do vhodného preventivního (stimulačního) nebo intervenčního programu.
Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami včetně nadaných a mimořádně nadaných žáků a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče.
Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich vzdělávání.
Koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole, koordinace poradenských služeb mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, vzájemné konzultace.
Metodická pomoc třídním učitelům i ostatním pedagogickým pracovníkům při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Osvěta pro rodiče, zákonné zástupce žáků a žáky.
Komunikace s rodiči a upevňování další spolupráce v péči o žáka.
Péče o žáky s neprospěchem a jejich vzdělávání.
Řešení problémů s neomluvenou a vysokou omluvenou absencí žáků.
Kariérní poradenství – profesní orientace žáků.
Prevence rizikového chování žáků.
Logopedická péče pro žáky s komunikačními problémy.
3. Činnosti členů školního poradenského pracoviště
Jsou uvedeny v pracovní náplni výchovného poradce, školního metodika prevence a školního speciálního pedagoga.
V Blansku dne 31. 8. 2024
Mgr. Zuzana Dosedlová
ředitelka školy